
Om företaget
Scaly är den strategiska partnern för nordiska företag som vill ta sina verksamheter till nästa nivå med hjälp av världsledande techlösningar inom IT Service Management, Customer Experience och Enterprise Resource Planning. Genom samarbeten med marknadens främsta SaaS-leverantörer och med stark erfarenhet på den nordiska marknaden, levererar de lösningar som inte bara möter utan överträffar deras kunders behov. Scaly guidar sina kunder genom hela resan, från analys och inköp till implementering och långsiktig skalning samt säkerställer att lösningarna skapar ett mätbart värde.
Bolaget ingår i en koncern, har kontor på Strandvägen i Stockholm och präglas av starkt driv, höga ambitioner och entreprenörsanda. Här värderas tekniskt intresse lika högt som affärsmässighet och du uppmuntras att utvecklas genom utbildningar och certifieringar i ledande mjukvarusystem.
Vi på Asta Agency samarbetar med Scaly i den här rekryteringsprocessen. Processen sker genom Asta och du blir sedan anställd direkt hos Scaly.
Om tjänsten
Detta är en junior roll där du blir en nyckelspelare genom hela kundresan, från att en affär stängs till att lösningen är på plats och fungerar i vardagen. Du arbetar sida vid sida med bolagets grundare för att konfigurera, implementera och finjustera kundernas system, och agerar första linjens stöd när nya frågor dyker upp. Målet är hög nöjdhet och långsiktig användning. Målet är att du snabbt växer in självständigt i rollen och på sikt äger dina egna kunddialoger.
Detta är en utmärkt möjlighet för dig som är karriärsinriktad och vill växa in ett expansivt bolag. Du ges goda möjligheter till att utvecklas såväl individuellt som professionellt och tillhör ett sammansvetsat och ambitiöst team. Kulturen präglas av höga ambitioner med frihet under ansvar med tydliga mål och stöd när det behövs. I rollen utbyts lärande där kunskap delas generöst. Resor förekommer i tjänsten där du kan få delta i utbildningsklasser hos Scalys leverantörer i Amsterdam och London, samt workshops i Marbella.
Kvalifikationer och egenskaper
För att lyckas i rollen är du som person karriärsinriktad, ambitiös och har en framåtanda. Med ditt starka intresse för teknik är du därtill också ansvarstagande, utåtriktad och vill göra affärer, leverera mot deadlines och utvecklas snabbt. Vidare tar du initiativ, följer upp och ser till att saker blir klara. Du har ett genuint intresse för teknik och affärer och trivs i rollen som problemlösare.
Meriterande kvalifikationer:
- Eftergymnasial utbildning inom IT/datateknik, systemvetenskap eller motsvarande – eller annat starkt tekniskt/analytiskt underlag.
- Erfarenhet från helpdesk/kundtjänst eller teknisk support.
- Systemvana och förståelse för hur SaaS-lösningar implementeras och används hos kund.
Övrig information
- Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
- Plats: Stockholm, Strandvägen
- Omfattning: Heltid
- Lön: Enligt överenskommelse
Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsen avpubliceras. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!
Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till alice@astaagency.se.
Om Asta Agency
Asta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg.
Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.
Ansök till denna tjänst
Tjänsten publicerades 28 oktober 2025
