Office background
Hero background

Ekonomiassistent / Administratör till Dafo Security AB

Dafo Security AB • Stockholm

Har du en bakgrund inom ekonomi och administration? Söker du ditt nästa steg i ett starkt växande bolag där det ges goda möjligheter att få ta större ansvar och växa i din roll? Sök idag!

Om företaget

Dafo Security AB har 2025 blivit utsedda till ett Gasellföretag av Dagens industri. Detta kännetecknar att de genom sina innovativa lösningar och engagemang mot ökad säkerhet är ett av Sveriges snabbast växande samt mest lönsamma företag. Genom att sälja, projektera, installera och utföra service av säkerhetslösningar till företag och bostadsrättsföreningar ser de till att deras kunder får den lösning som är mest lämpad utefter deras behov och alltid med engagemang och service. Dafo Security ingår i Dafo-koncernen och är en oberoende installatör och återförsäljare utav säkerhetssystem. Huvudkontoret ligger i Tyresö strax söder om Stockholm där över 100 personer arbetar inom Dafokoncernen.

Tillsammans med Dafo Brand är de en heltäckande leverantör inom säkerhet och hjälper företag, bostadsrättsföreningar och flerbostadshus med sitt totala skydd inom både säkerhet och brand.

Som en del av deras fortsatta tillväxtresa söker de nu en Ekonomiassistent/Administratör som vill vara en central funktion i nära samarbete med ledningen. Vi på Asta Agency samarbetar med Dafo Security i den här rekryteringsprocessen. Processen sker genom Asta och du blir sedan anställd direkt hos Dafo Security.

Om tjänsten

I rollen som Ekonomiassistent får du en central och bred funktion i ett växande bolag med stark framtidstro. Ditt uppdrag blir att så småningom ta ett helhetsansvar för hela bolagets ekonomi men också att stötta övriga funktioner för att möjliggöra tillväxt i bolaget.

Vi vill att du ska växa med oss, du har höga ambitioner och jobbar gärna ad-hoc med det som behövs just nu. Idag hanteras stora delar av ekonomin av en extern ekonomibyrå, men ambitionen är att succesivt ta hem ekonomifunktionen internt och behålla byrån i rollen som revisor och bollplank. Under en övergångsperiod arbetar du nära byrån för att säkerställa kvalitet och kontinuitet men du blir första kontaktperson i ekonomiska och administrativa frågor, både internt och externt. Rollen förväntas att, i takt med att företaget växer, ta ett större ansvar och bli ekonomiansvarig.

Därtill ingår ett brett administrativt ansvar för att möjliggöra tillväxt i bolaget. Det kan handla om att hantera fakturafrågor, stötta projektledare med ekonomisk överblick, svara på enklare kund- och leverantörsfrågor samt att säkerställa att dokumentation, personalhandbok, bilpolicy och certifieringar hålls uppdaterade. Rollen är därför perfekt för dig som trivs i en kombination av ekonomi- och administrativa uppgifter och som gillar att få saker gjorda. Du förväntas även bidra med förbättringar på effektivare arbetssätt, rutiner och processer.

Ansvarsområden:

  • Ansvar för löpande bokföring, månadsbokslut, moms, budget och uppföljning tillsammans med ekonomibyrå.

  • Hantering av kund- och leverantörsreskontra samt dialog kring fakturor och underlag.

  • Identifiera, driva och implementera förbättringar av ekonomiprocesser, system och arbetssätt för att skapa en skalbar ekonomifunktion.

  • Successivt ta över ekonomiarbetet från extern ekonomibyrå samt kontakt med revisor vid bokslut och revision.

  • Första kontakt i enklare administrativa och interna frågor samt brett administrativt stöd i organisationen.

  • Uppdatering och administration av interna styrdokument, policys, certifieringar och processer.

Kvalifikationer och egenskaper

Du blir en del av ett sammansvetsat bolag på åtta personer, i en kultur med högt i tak, mycket energi och rak kommunikation. Du är därför en prestigelös och initiativtagande person som trivs i ett mindre bolag med högt tempo, mycket energi och rak kommunikation. Du arbetar gärna brett och varierat men med grunden i ekonomin. Därför tar du ansvar för struktur och ordning samt ser naturligt hur du kan avlasta och underlätta för andra kollegor. Med ett pragmatiskt förhållningssätt fokuserar du på att få saker gjorda och bidrar med förbättringar som stärker arbetssätt och samarbete i takt med att bolaget fortsatt växer.

Därtill har du:

  • Erfarenhet från en bred roll inom ekonomi och administration.

  • Kunskaper inom ekonomi och redovisning.

  • Vana att arbeta med olika system och verktyg för effektivare processer samt starka kunskaper i excel.

  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift.

Övrig information

  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid.

  • Plats: Stockholm, Tyresö.

  • Omfattning: Heltid, mån-fre 8-17.

  • Lön: Enligt överenskommelse.

Vi tillämpar löpande urval i denna process vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan annonsen avpubliceras. Vi rekommenderar dig därför att ansöka så snart som möjligt!

Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till ellen@astaagency.se.

Om Asta Agency

Asta Agency är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag att hitta rätt tjänstemän i hela Sverige med fokus på Stockholm, Göteborg och Malmö. Vi rekryterar och hyr ut specialister och generalister inom försäljning, marknad, HR, kundservice, ekonomi, administration, IT och tech. Med fokus på kvalitet, långsiktighet och smarta lösningar stöttar vi både företag och kandidater i nästa steg.

Läs mer om hur vi arbetar med rekrytering, bemanning och hyrrekrytering på astaagency.se.

Ansök till denna tjänst

Tjänsten publicerades 23 december 2025